Op het Duitse vliegveld Mönchengladbach is het bedrijf Rheinland Air Service (RAS) gevestigd. Hun locatie is niet te missen als je naar het vliegveld rijdt. Met RAS gaat het kennelijk voor de wind, want naast hun hangaar wordt momenteel aan een flinke nieuwe schuur gebouwd. Deze verdubbeld hun beschikbare ruimte royaal.
Het platform van RAS is een verzamelpunt van stored staande ATR toestellen. En daar zitten soms leuke exemplaren tussen, zoals ATR’s met een T7-registratie (San Marino). Via RAS wordt voor deze kisten een nieuwe gebruiker gezocht of worden toestellen ontdaan van bruikbare onderdelen.
Vandaag, 2 november 2013, was ik in de buurt van Mönchengladbach en bezocht, ondanks het grijze weer, eventjes dit veld. Met een trappetje in de buurt was alles redelijk te fotograferen. Een zonnetje bij de plaatje was wel zo leuk geweest, maar dat zat er deze dag even niet in…
Naast de ATR toestellen was er niet veel te beleven. De overige platforms waren akelig leeg. Het was dan ook geen fijn VFR-vliegweer.
Als laatste kan ik nog melden dat de Fokker F27 bij RWL German Flight Academy nog steeds op zijn post staat. De kist begint wel wat tekenen van verval te vertonen. Het in weer en wind staan van de D-AELL is zichtbaar. Ook zichtbaar is, is de oude registratie PH-FON onder de veugel van deze kist.
De foto’s gemaakt tijdens dit bezoek zijn te zien onder de knop Pictures op AirOnline.nl en dan uiteraard onder Mönchengladbach.