Aan het begin de middag een korte stop gemaakt op Schiphol Oost. Daar stonden weer een paar toestellen die de moeite waren om te fotograferen.
Zo stond er een lekkere Gulfstream G550 met een Turkse registratie. Deze kist is wel al meer op Schiphol geweest, maar ik had het toestel nog niet eerder gezien.
Een andere Gulfstream was de VP-CGN. Deze kist is een Gulfstream G650. Helaas stond deze bizzer beroerd geparkeerd, zodat hij niet zonder hekken te fotograferen was. Dezelfde registratie stond voorheen op een Gulfstream G550. Deze is nu omgeregistreerd naar VP-CGI. Dit toestel met c/n 5149 stond te koop, met 1.900 vlieguren op de teller, tijdens de EBACE2015 op Geneve. Duidelijk was te zien dat de laatste letter van de registratie overgeplakt was (van een N naar een I).
De nieuwe VP-CGN is een stapje groter. Deze Gulfstream G650 heeft als constructienummer 6112. Beide kisten dragen hetzelfde logo in de staart.
Een derde Gulfstream op Oost was de N1SG. Dit is een Gulfstream IV uit 2001. De kist stond pal aan het hek, maar was goed te fotograferen.
Uit Spanje was de EC-LES te zien. Geen lesvliegtuig, maar eerder een toestel voor de gevorderde piloot lijkt me… 😉
Denim heeft haar Fokker 100 voorzien van eigen titels. Dit naar het avontuur in Groenland. Daarna vloog het toestel een tijdje zonder teksten. Daar is nu verandering in gekomen.
Vanaf het platform op Schiphol Oost was de landende vrachtjumbo PH-MPS te zien. Het toestel vloog aan voor baan 27, maar boog af naar 24 voor een handmatige landing. Dat scheelde ongetwijfeld wat tijd om te taxiën naar het vrachtplatform.
En dan die ouwe bekende uit de titel?! Tja, dat was geen vliegtuig, maar de Loosdrechtse spotter Adri. Had hem al een tijd niet meer op een vliegveld gezien… Goed om hem, geheel toevallig, weer even tussen de bizzers te treffen! 🙂
De foto’s zijn in groter formaat te zien op AirOnline.nl. Klik daarvoor op de knop Pictures aan de linkerkant en scrol naar Schiphol met de datum 28 mei 2015.