Het was niet zulk stralend weer als men had voorspeld. Toch weerhield dat vele vliegers niet van het maken van een vluchtje. Een van de meest gekozen bestemmingen was Texel, of de welbekende lokale kerk, waar dan weer een rondje om gevlogen werd. š
Qua bezoekekers was er een opvallende kist bij, een Cessna 170. Deze klassieke staartwiel-Cessna uit 1956 kan de felbegeerde wisselbeker āBezoeker-van-de-Dagā ophalen.
Een andere Duitse bezoeker was de D-MSJB. Dit is een TL Ultralight TL-96 Sting. Opvallend bij dit kistje vond ik de schrijfwijze van de B, dit was namelijk een Ī², een Duits Ringel-s.
Bij Air Waterland kreeg men bezoek van een Duitse Beech C24 Sierra. Een model dat niet veel voorkomt in Europa. Dit is de uitvoering met een intrekbaar landingsgestel. De C23 Musketeer heeft een vast onderstel.
Voor het eerst vliegend met zijn nieuwe Nederlandse registratie was de PH-4N9 te zien. Deze autogyro staat al langere tijd op Lelystad Airport, bij ZelfVliegen.nl. Het was eerst de D-MRVR, maar nu dus Nederlands geregistreerd.
De Fokker S-11-jes zijn ook weer uit hun winterslaap. Drie exemplaren, PH-AFS, PH-HOG en PH-HOK waren vliegend te zien. Dit op en top Nederlands fabricaat is al weer meer dan 60 jaar oud, maar doet het nog best!
Nog een prachtig oud beestje is de PH-NCE. Deze Ercoupe hoort thuis op Teuge en was vandaag te gast bij Early Birds. Dit kistje is het toestel dat het langste, onafgebroken ingeschreven staat in het Nederlandse luchtvaartregister, namelijk vanaf 1 oktober 1949!
De D-EEFK is een dikke Mooney. Een prachtige reiskist waarmee het comfortabel vliegen is. Naar mijn idee hoort dit toestel tegenwoordig op Lelystad thuis. Vandaag maakte het in elk geval een aantal circuitjes.
Deze fotoās (en meer) zijn in groter formaat te zien op AirOnline.nl. Klik daarvoor op de knop Pictures en scrol naar Lelystad met de datum 2 april 216.