Vandaag kwam er een Duitse Reims/Cessna F172P langs bij Air Waterland. De inzittenden van de D-EBHD kwam kijken bij de G-BNCO die te koop staat bij dit bedrijf. Deze Piper Tomahawk kan dus weleens zomaar weer een nieuwe eigenaar krijgen.
Verder twee leuke Amerikaans geregistreerde kisten. Meest unieke is de Bellanca Viking. De N8862V heeft voorheen ook op Lelystad Airport gebaseerd gestaan. Tegenwoordig is Teuge de thuisbasis van deze zeldzame kist.
Een meer regulier type is de Cirrus SR20. Van dit model was de N939SR aanwezig. Deze kist maakte een aantal touch and go’s voordat er een full-stop werd gemaakt.
De N65909 is een Cessna 172P. Deze kist was al op 1 december binnengekomen. Toen werd het bij Rotor & Wings geparkeerd. Vandaag maakte dit toestel een IFR-lesvlucht naar Eelde. Wellicht een uitbreiding van de vloot van dit vliegbedrijf.
Vanaf Middenmeer was nog weer een ultralight te zien. Opvallend, tegenwoordig zijn de ultralights van Middenmeer regelmatig in de Flevopolder te zien. Wellicht is het gebruik van de comfortabele verharde baan in plaats van de voormalige grasbaan daar de oorzaak van. Vandaag was, net als gisteren, de PH-4N6 te zien.
De Spaanse Piper Warroir EC-DCA bij Air Waterland is inmiddels al een beetje onder handen genomen. Dit toestel was maandag 28 november aangekomen uit Spanje. Diverse stickers zijn van de romp verwijderd en de kist heeft een sopje gehad. Dat heeft het toestel al goed gedaan!
Foto’s in groter formaat zien? Klik dan HIER en scrol naar Lelystad met de datum 2 december 2016.