Zondag 26 maart 2017 was een mooie dag om er even op uit te trekken in de Duitse grensstreek. Het vliegveld Mönchengladbach werd daarbij niet overgeslagen.
Op dit veld is het bedrijf Rheinland Air Service (RAS) gevestigd. Zij verhandelen tweedehands ATR-toestellen. Gevolg daarvan is dat er regelmatig interessante toestellen van dit type op dit veld zijn waar te nemen. Zo ook vandaag.
De meest interessante was wel de OY-YBU ATR-72-212 van Air KBZ. De registratie is dan wel Deens, maar het toestel gaat ingezet worden in Myanmar.
Ook de E7-AEE was leuk. Dit toestel is geregistreerd in Bosnië Herzegovina. Een land waar ik nog niet veel toestellen van ben tegengekomen.
Al langere tijd staat de ATR 42 ZS-OVR op Mönchengladbach. Deze oude DHL-kist wordt waarschijnlijk voor onderdelen gebruik.
Tussen de ATR-kisten stond nog een Britse bizjet, de G-RRIA. Deze Raytheon 390 Premier 1A is gebouwd in 2008 en is eigendom van Bookajet Ltd. Het kistje heeft inmiddels al drie ex-registraties achter zijn naam staan, te weten Ex OO-JPC , F-HCJP en N3228M.
Het bezoekersplatform was niet erg gevuld. De N100L was evenwel daarbij goed te fotograferen. Dit is een Cessna 421C Golden Eagle.
Verder was de OE-FMN paraat. Deze Partenavia Observer is al eerder bij AirOnline.nl toegelicht (zie HIER).
Op dit veld zijn een paar vliegscholen en verhuurbedrijven actief. Er wordt daarbij opvallend veel met de Aquila A210 gevlogen.
Voor het meermotorige werk stond er een Piper PA-44 Seminole. Dit is een tweemotorige uitvoering van de Piper PA-28 Arrow.
Als blikvanger staat de D-AELL nog altijd op het veld. Deze Fokker F-27 Friendschip begint wel aangetast te raken door de tand des tijds. Onder de vleugel staat Oeverings nog altijd zijn oude Nederlandse registratie, PH-FON.
Foto’s in groter formaat zien? Klik dan HIER en scrol naar Europe -> Germany -> Mönchengladbach met de datum 26 maart 2017.