16/10/2017 N9QN Beech E90 King Air voor onderhoud op Lelystad Aiport

N9QN Beech E90 King Air

Op Lelystad airport staat momenteel weer een Beech E90 King Air in onderhoud. Het gaat in dit geval om de N9QN. Dit toestel is zaterdag 14 oktober rond 13:00u binnengekomen vanuit Frankrijk. Daarna is het gestald in de hangaar aan de Dakotaweg 11 op de luchthaven.
De N9QN wordt onderhanden genomen door FLOW AeroNautical. Eerder tekende dit bedrijf voor onderhoud aan de N2ZN, een Beech B90 King Air van dezelfde Franse eigenaar. Dit toestel was beging dit jaar een paar maanden in dezelfde hangaar aanwezig.
De N9QN zal wat korter blijven. Vermoedelijk maar een of twee weken. Dan vertrekt deze twin weer naar Frankrijk.
De N9QN is een Beech E90 King Air met constructienummer LW-304. Het toestel is in gebouwd 1978 en heeft hiervoor als F-GMRN rondgevlogen.

Het identificatieplaatje van de N9QN

Omdat de kist in Frankrijk doorgaans in de buitenlucht staat, kan het best een poetsbeurtje gebruiken. Dit zal ook onderdeel van de onderhoudsbeurt zijn, zodat het toestel weer glimmend retour kan.
In dezelfde hangaar en van dezelfde Franse eigenaar is nog steeds een opknappertje aanwezig. De Beech 58 Baron N58ZS ligt nog volledig uit elkaar. Het is een project voor de lange termijn. Het zou zomaar kunnen dat de kist pas over een jaar of langer weer vliegklaar is. Wel zijn de losse delen van het toestel al gepoetst. Dat werkt in elk geval een stuk lekkerder lijkt me!

N58ZS Beech 58 Baron, een opknappertje

Platform

Op het platform van Lelystad Airport waren verder in de middag een tweetal Duitse kistjes te zien. De eerste was de D-ETTL. Dit is een Cessna 172R Skyhawk. Deze vierzitter uit 2004 hoort thuis op Bonn Hangelar (EDKB).

D-ETTL Cessna 172R Skyhawk

De tweede Duitser was een Ultralight. De D-MGEA is een Comco Ikarus C42B Cyclone, een veel voorkomend type. En hoewel het een Duits toestel betreft, de thuisbasis is volgens mij Stadskanaal.

D-MGEA Comco Ikarus C42B Cyclone

Geef een reactie