Oekraïnse Antonov An-12BP op Maastricht – Aachen Airport

UR-CEZ Antonov An-12BP Cavok

Maastricht – Aachen Airport, 24 september 2018 – Op Maastricht – Aachen Airport was het stil met bewegende vliegtuigen rond het middaguur. Wel stond er een mooie Antonov An-12BP uit 1966 op het B-platform. Het toestel, de UR-CEZ van Cavok Airlines, was de dag ervoor uit Skopje aangekomen.
Cavok is een vrachtmaatschappij uit Oekraïne. Het is in 2011 opgericht en vliegt momenteel met 7 van deze toestellen.
Aan de overkant bij Samco Aircraft Maintenance waren met een beetje zoomlens een paar plaatjes van de toestellen voor de deur te maken. Daaronder een tweetal Fokkers.
De eerste Fokker is een oude KLM Fokker 70. Dit was vroeger de PH-KZK. Tegenwoordig staat er 5Y-JWF op. De oude KLM-teksten zijn afgeplakt. Het is de bedoeling dat Jetways Airlines uit Kenia er mee gaat vliegen. Alleen, die plannen lijken even in de ijskast te staan aangezien het toestel al geruime tijd op Maastricht – Aachen staat.

5Y-JWF Fokker 70

Ook de PH-ABW staat al een tijdje te niksen. Deze Fokker 100 is bedoeld voor Air Hollandia, een nieuwe Nederlandse maatschappij. Deze club lijkt alleen niet binnen de geplande tijd het luchtruim te kiezen…

PH-ABW Fokker 100 Air Hollandia

De HB-ALQ stond op het C-platform voor bezoekende kisten. Deze ATR-72 in een vrachtuitvoering is van Zimex Aviation uit Zwitserland. Het toestel doet geregeld deze zuidelijke luchthaven in ons land aan.

HB-ALQ ATR 72-202F Zimex Aviation

Niet de beste foto, door de heat-waves. Toch laten we een plaatje zien van de 2-RBTS. Deze CitationJet CJ3 was eerder die dag in Oxford vertrokken naar Jersey. Vanaf daar vloog het door naar Maastricht – Aachen.

2-RBTS Cessna 525B CitationJet CJ3

Als laatste nog een zonnig plaatje van de kersverse G-CKZN. Deze ex OY-KFG staat nog steeds te wachten op een nieuwe werkgever. Ook moet er nog steeds een motor gemonteerd worden. Dit toestel staat er daarom nog wel even…

G-CKZN Bombardier CL-600-2D24 Regional Jet CRJ-900

Geef een reactie