Zowel op 31 januari al op 2 februari heb ik een korte tijd op Lelystad gespot. Dat heeft een paar plaatjes opgeleverd. Twee hoogtepuntjes zijn al eerder aan bod geweest, namelijk op de 31e de gele Luscombe N25366 en op de 2e van februari de YU-ALO van Air Serbia, het voormalige JAT.
De “bijvangst” moet natuurlijk ook aan de orde komen. Vermeldenswaardig daarbij zijn voor mij de PH-DWW, een Robinson R44, die ik nog niet eerder voor de lens heb gehad. Datzelfde gold voor de Engelse Aquila (G-OZIO) die in de vloot van Air Waterland thuis hoort. Wat je echt als bijvangst mag bestempelen is de Airbus A380 van Emirates die over kwam op weg naar Schiphol.
Ook op 2 februari was er nog een kist van Air Waterland, die ik nog niet eerder heb kunnen fotograferen; de G-ICGA, een Piper Cherokee. De PH-ADS Vans RV-7 was nieuw voor mij en dus ook zeer welkom. Vanuit Stadtlohn kwam de G-CIRU binnen. Deze op Lelystad gebaseerde Cirrus had meegedaan aan de Cirrsumeeting op dit veld, zie mijn verslag hiervan op 1 februari op AirOnline.nl.
De twee fotoseries zijn in groot formaat te zien op AirOnline.nl, onder de knop Pictures en dan bij de keuze voor Lelystad.