Beech B200 King Air van Zeusch als G-MEDZ terug op Lelystad en Global 6000 vertrekt

G-MEDZ Beechcraft B200 Super King Air

Lelystad Airport, 31 juli 2018 – De Beech B200 Super King Air G-MEDZ van Zeusch is maandag 30 juli overgevlogen vanuit Fairoaks (EGTF) naar Lelystad Airport. Het toestel werd voor de deur van de hangaar geparkeerd en werd pas deze ochtend naar binnen gereden.
De Beech is net op tijd om voor de Texel Airshow komend weekend gasten van de Leaseweb Airshow naar het Waddeneiland te vervoeren. Leaseweb en Zeusch Aviation hebben namelijk dezelfde eigenaar.

Typeplaatje van de G-MEDZ

We werden in de gelegenheid gesteld om de King Air, die nu G-MEDZ in plaats van EC-JGB geregistreerd is, in de hangaar te fotograferen. Daarbij kon ook het interieur en de “controlroom” bekeken worden.

De “controlroom” van de G-MEDZ

Het is de bedoeling dat de G-MEDZ voor ambulancevluchten en VIP-vervoer ingezet gaat worden. Daarvoor kan het interieur gewisseld worden. Vandaag stonden er luxe fauteuils in het toestel.

G-MEDZ Beechcraft B200 Super King Air heeft momenteel een VIP-interieur

Ondertussen is men nog druk bezig om de Beech C90A N104AJ in de lucht te krijgen. Dit toestel staat nog altijd als F-WTDE op Teuge. Hier is een relay-antenne onder gebouwd voor het doorgeven van beeldsignalen bij evenementen. Voor dit toestel zou de registratie 2-ZEUS gereserveerd zijn, we zullen zien wat het gaat worden. Hopelijk is de kist eerdaags weer terug op Lelystad Airport.

Dan is er inmiddels een derde Beech in dienst gekomen, de 2-MAPZ. Ook dit is een Beech C90A met als vorige kenmerken UP-H9001, UN-K9001 en N905DR.
Deze kist is voorzien van een fotoluik en wordt momenteel in Duitsland ingezet voor aerial-mapping. De bemanning die erop vliegt is van Zeusch.

Global 6000

Gisteravond werd de 9H-LDN al op het platform gezet. Sinds 18 juli stond deze Maltese Bombardier Global 6000 al klaar voor de spuithal van Satys. Het uiterlijk van de kist is veranderd van spierwit naar spierwit met een lichtgrijze baan.

9H-LDN Bombardier BD-700-1A10 Global 6000

Indertijd kwam het toestel vanuit Stockholm (ESSA). Rond 13:00 lokale tijd vertrok het toestel ook weer daarnaar terug.

9H-LDN Bombardier BD-700-1A10 Global 6000

Sportcruisers

Twee CZAW Sportcruisers vandaag. De eerste was de PH-ARI. Deze Sportcruiser hoort thuis op Budel. Na een verfrissing bij Flantua’s vertrok men weer richting het Brabantse land.

PH-ARI CzechSport SportCruiser

De tweede Sportcruiser was de PH-NNN. Dit toestel kwam vanaf Grefrath-Niershorst (EDLF). Daar staat het volgens ons ook gebaseerd. Men kwam op bezoek bij SKYcastle, de importeur van deze toestellen. Later vertrok het kistje weer huiswaarts.

PH-NNN CZAW SportCruiser

Cessna 182

Vanaf Bonn-Hangelar (EDKB) was gisteren de D-ESAS op bezoek gekomen. Dit is een Cessna 182T Skylane uit 2011.

D-ESAS Cessna 182T Skylane

Voor de nacht was dit toestel voorzien van een nauwsluitende pyjama. Niet erg leuk voor een foto. Halverwege de dag kwamen de inzittenden echter weer op het vliegveld voor hun terugreis. Zodoende het kistje mooi zonder kap kunnen fotograferen.

D-ESAS Cessna 182T Skylane

Geef een reactie