Laatste landing van 2018 voor Dakota DDA Classic Airlines

PH-PBA Douglas DC-3 Dakota komt binnen na de laatste vlucht van 2018

Lelystad Airport, 28 oktober 2018 – Vandaag werd het vliegseizoen van de DDA Classic Airlines afgesloten. Met hun Douglas DC-3 Dakota werd aan het begin van de middag de laatste landing van 2018 ingezet. Vanaf nu gaat het toestel in een winterslaap en zal komend voorjaar hopelijk weer fris en fruitig ten tonele verschijnen.

PH-PBA Douglas DC-3 Dakota
PH-PBA Douglas DC-3 Dakota

Na de landing werd de Dakota op het BRAVO-platform gezet. Nadat de passagiers waren uitgestapt werden er nog een aantal foto’s gemaakt van het DDA-team op en voor de Dakota.

PH-PBA Douglas DC-3 Dakota
PH-PBA Douglas DC-3 Dakota

Franse Mooney

Vandaag kregen we eindelijk de F-HABC voor de lens. Deze Franse Mooney is wel al vaker op Lelystad Airport gesignaleerd. Momenteel staat het gebaseerd in een van de hangaarboxen.
De Mooney vliegt maar weinig en het is ons niet geheel duidelijk of dit nou een vaste bewoner is of niet. Ook Breda/Seppe wordt wel eens aangedaan door deze kist.

F-HABC Mooney M20M TLS

Voor de cockpitruit hangen een paar pluchen dobbelstenen. Alsof het een Amerikaanse cabrio uit de jaren ’50 is!

F-HABC Mooney M20M TLS met zijn pluchen dobbelstenen

Altijd handig bij besluiteloosheid of bij het verdelen van de taken aan boord. Even; circuit linksom, oneven; rechtsom. Even; jij pilot in command, oneven; ik pilot in command. Gooi je onder de 6, koers naar het zuiden. Boven de 6 koers naar het noorden.

Bronsttijd

De Tecnam P200T heeft wingelts. Doordat dit een hoogdekker is hebben deze winglets wel iets weg van een gewei. Niet gek dan, omdat het momenteel bronsttijd is, dat deze kist niet in de hangaar te handhaven is en moet vliegen. Hormonen hè! 😉

PH-TWN Tecnam P2006T met zijn opstaande winglets die net een gewei lijken.

Zeusch

De nieuwe aanwinst van Zeusch, 2-MAPZ, vertrok voor een uurtje lokaal. Met 3 personen aan boord en voor 2 uur brandstof werd richting het noorden uitgeklommen na de start.

2-MAPZ Beech C90A King Air

Overigens is op Teuge de derde kist van Zeusch met zijn registratie gesignaleerd. Het is de 2-ZEUZ geworden en niet de 2-ZEUS. Deze ex N104AJ was op Teuge om van een relay-antenne te worden voorzien. Zover ik begrijp is deze antenne er momenteel (nog) niet onder.

Hilversummers

De bezoekers vanuit Hilversum deden het ook weer goed deze middag. Twee Tecnams en een Franse Piper PA-28. Allen van de Vliegschool Hilversum.

Er stond een straf windje met een redelijke cross-component. Dat resulteerde er in dat sommige kistjes bij de start even met hun rechtervleugel een dipje maakten. Bij de F-GCJD werd dit op enig moment zo sterk gecorrigeerd dat het leek of het kistje haaks de bocht om wilde. Maar alles bleef netjes onder controle.

F-GJCD Piper PA-28-161 Warrior II buigt af naar rechts door de pittige crosswind

Air Waterland

Bij Air Waterland arriveerde weer een nieuw kistje voor de verkoop vanuit Teuge, de PH-JVB. Dit is een Cessna 152 II. Samen met de PH-CDS en PH-SKG is dit toestel afgelopen week overgevlogen van Maastricht – Aachen Airport naar Teuge. Het is de bedoeling dat alle drie de kistjes door Air Waterland van een nieuwe eigenaar worden voorzien. Inmiddels staat de PH-SKG al op de vliegtuigverkoopwebsite (3x de woordwaarde! 🙂 ) van Planecheck. De andere twee zullen vast eerdaags volgen.

PH-JVB Cessna 152 II

Locals

Nog een paar plaatjes van lokaal gebaseerde toestellen. Altijd leuk om ook die zo nu en dan in een mooi najaarszonnetje te fotograferen, ook al hebben we dat hiervoor ook al meerdere malen gedaan.

Wilde westen

Tijdens het vertrek van de Beech van Zeusch werd nog snel een poging gedaan om aanwezige vogels van het veld te verjagen. Daarbij werd met het alarmpistool diverse malen in de lucht geschoten. Het wilde westen was er niets bij! 😉

Vogelverschrikker in actie

 

2 gedachten over “Laatste landing van 2018 voor Dakota DDA Classic Airlines

Geef een reactie