Pilatus PC-12 van Labradorliefhebber vindt nieuw baasje

LX-LAB Pilatus PC-12/45

Stans, 13 februari 2020 – De Pilatus PC-12/45 LX-LAB (c/n 531) stond te koop. Dit voormalige toestel van het Luxemburgse Jetfly was kennelijk niet langer in de vloot nodig. Jetfly is een maatschappij die vliegt met toestellen (met name de Pilatus PC-12 en PC-24) op gebied van fractional ownership. Jetfly is de grootste operator van Platus PC-12 toestellen in Europa. Zij beheren een vloot van ongeveer 24 exemplaren.
Deze LX-LAB is in 2003 in de vloot gekomen en wijkt met zijn registratie af van de meeste andere PC-12’s van Jetfly. Die beginnen meestal met LX-JF…
De LX-LAB werd vermoedelijk ingezet voor een liefhebber van labrador honden. In de staart van het toestel prijkt namelijk een afbeelding van een labrador met een schoen in zijn bek. Ook de registratie LX-LAB doet een voorliefde voor de labrador vermoeden.

De afbeelding in de staart en de registratie doen een voorliefde voor de labrador vermoeden

Deze tweedehands PC-12 stond voor $2.095.000,- in de showroom. De kist had op dat moment 8.396 ervaringsuren opgedaan en daarbij 7.621 landingen gemaakt. Het in- en exterieur van deze kist is ontworpen door de internationaal bekende ontwerper Philippe Stark. Hij was overigens ook een van de eerste klanten ooit bij Jetlfy en had aangeboden het ontwerp voor hun vloot te maken.
Inmiddels is de LX-LAB verkocht en heeft het een nieuw baasje gevonden in de VS. Het toestel is sinds 16 maart 2020 als N828RX geregistreerd. Het staat op naam van een trustee genaamd ‘N828RX Inc. Trustee’ uit Wilmington (Delaware).
Wij troffen de kist kort voor zijn overgang naar de VS bij de Pilatus fabriek in Stans. Daar stond de PC-12 op 13 februari 2020 om klaar gemaakt te worden voor een nieuwe eigenaar.

Een gedachte over “Pilatus PC-12 van Labradorliefhebber vindt nieuw baasje

  1. Inderdaad had de eigenaar een voorliefde voor honden. De gereserveerde registratie LX-DOG werd niet opgenomen en werd dus LX-LAB. Voor zover bekend heeft deze PC-12/45 als één der weinigen geen HB-F** invliegregistratie gehad.

Geef een reactie