N357JL Cirrus SR22T GTS G6 Carbon demonstrator in kek kleurtje

N357JL Cirrus SR22T GTS G6 Carbon

Eelde, 11 september 2020 – Tijdens de fly-in op Groningen Airport Eelde was er een open huis bij de Cirrusdealer op het veld. Naast toestellen in de hangaars van ‘Cirrus Sales & Service’ stonden ook nog diverse Cirrus exemplaren op het platform voor de hangaars. Eén daarvan was de N357JL. Dit is een kersverse Cirrus SR22T. Het topmodel uit de folder, in de GTS Carbon uitvoering. Deze SR22 is van de zesde generatie van dit type, de meest recente.

De N357JL heeft constructienummer 2137 en heeft op 16 juli 2020 zijn bewijs van luchtwaardigheid ontvangen. Daarna is eind juli de reis van de fabriek naar Europa begonnen. Vanuit IJsland via Wick arriveerde het toestel op 1 augustus 2020 op Groningen Airport Eelde.

Het typeplaatje van de N357JL Cirrus SR22T GTS G6 Carbon

Deze zeer compleet uitgeruste kist wordt momenteel als demokist ingezet en staat op naam van de Amerikaanse Cirrus Design Corporation uit Dutluth in de staat Minnesota. Sinds de aankomst in Europa is het toestel al op Mallorca geweest, naar Italië gevlogen en vervolgens in Duitsland, Polen, Tsjechië en weer Italië gesignaleerd.

N357JL Cirrus SR22T GTS G6 Carbon

Deze kist heeft een opvallend kleurenschema. De SR22T heeft een limegroene kleur met zilvergrijs. Bij Cirrus heet deze combinatie Volt / Sterling.

De Cirrus kleurcombinatie “Volt / Striling” (afbeelding Cirrus Design Corp.)

Dit exemplaar is volgepropt met een flink aantal optiepakketten. Uit de folder zijn aangestreept: Cirrus Executive, Cirrus Awareness, Cirrus Advantage, Certified Known Into Ice en het Carbon pakket. Dat alles levert een pittige lijstprijs op van $ 1.007.500,-. Nu zijn ze bij Cirrus de beroerdste niet, ze hebben deze kist al uit de Verenigde Staten overgevlogen en ze bieden het toestel aan voor een prijs ergens tussen $ 961.600,- en $ 972.700,- (afhankelijk van welke folder je raadpleegt…).

N357JL Cirrus SR22T GTS G6 Carbon

Voor dat geld heb je wel een geweldig reisvliegtuig met een 315 pk (213 kW) sterke turbocharged motor. En in de cockpit beschik je over grote 12” beeldschermen. De lederen fauteuils hebben voorin airbags in de gordels en door de airconditioning en de donker getinte ramen houd je het hoofd koel tijdens elke vlucht. Benieuwd wie het nieuwe Europese baasje van deze frisse verschijning gaat worden!

N357JL Cirrus SR22T GTS G6 Carbon wachtend op een nieuwe eigenaar

 

Geef een reactie