Herfst op Lelystad Airport; net als de bomen verliest ook de D-ARKO alle kleur

D-ARKO Bombardier BD-700-1A10 Global Express XRS

Lelystad Airport, 28 oktober 2020 – Het is herfst. De bomen verliezen hun blad. Ook voor de D-ARKO is het herfst. Deze Bombardier Global Express XRS heeft juist in dit jaargetijde al zijn kleur verloren en ziet er vanaf nu kil, winters-wit uit.

De D-ARKO is vooral wit…

Kleur

Nu had het toestel al niet veel kleur, er zat slechts een dunne cheatline op. En die is na de verfbeurt verdwenen. Op de meest positieve manier zou je kunnen stellen dat de kist is voorzien van interessante zwart-rood-gele accenten. Dan doelen we op het kleine Duitse vlaggetje aan weerszijden in de staart. Daarmee heb je wel zo’n beetje alle kleur op het toestel omschreven…

Het Duitse vlaggetje in de staart is de enige kleur op de D-ARKO

K5 Aviation

De D-ARKO is van het Duitse K5 Aviation GmbH. Deze chartermaatschappij heeft dit toestel gebaseerd op Moskow-Vnukovo (UUWW) in Rusland.
K5 Aviation heeft een aantal serieuze privéjets in de vloot. Wat te denken van een Airbus A318CJ (D-APWG), drie A319CJ (D-ALEX, D-ALXX, D-APGS), een A319CJ NEO (D-ANEO) en nog een Global 6000 (D-AGGL) en 7500 (D-ASCP) naast deze Express XRS.
Het bouwjaar van deze witte Bombardier is 2009 en het constructienummer is 9348. De testregistratie van deze bizzer was C-FWGH. Per 31 juli 2010 ging deze kist voor Comlux Malta vliegen als 9H-BGL. Op 9 augustus 2013 werd K5 Aviation de eigenaar en kreeg de Global Express XRS zijn huidige Duitse registratie.

D-ARKO Bombardier BD-700-1A10 Global Express XRS

Klaar voor vertrek

De D-ARKO is op vrijdag 2 oktober 2020 bij Satas op Lelystad Airport aangekomen. Gisteren, 27 oktober 2020, stond de bizjet korte tijd buiten. Zo kon het spuitwerk bij daglicht gekeurd worden en werd het toestel meteen voorzien van brandstof. De afgelopen nacht verbleef het toestel nog in de spuithal. Soms moeten er op het laatste moment nog een paar puntjes op de spreekwoordelijke “i” gezet worden.

D-ARKO Bombardier BD-700-1A10 Global Express XRS

In de middag werd de D-ARKO definitief naar buiten gereden. Op dat moment begon men bij Satys aan de D-BDDE Bombardier BD-100-1A10 Challenger 350 van DC Aviation. Dat toestel was twee dagen hiervoor binnengekomen. Na de omwisselactie werd de D-ARKO achteruit ingeparkeerd voor de spuithal van Satys. Het vertrek van de kist zal vast hierna niet lang op zich laten wachten.

Geef een reactie