Paar bezoekers en vertrek van de PH-DVK Pilatus PC-24

N700VB SOCATA TBM 700B

Lelystad Airport, 19 maart 2021 – We nemen de vrijdag op Lelystad Airport even in vogelvlucht door. Een paar bezoekers waren te noteren. Al vroeg in de morgen, klokslag 09:00u, meldde zich de N700VB. Deze TBM 700B uit Hamburg was zelfs iets te vroeg zodat het toestel een “slingertje” boven Overijssel moest maken om niet voor openingstijd op de deurbel van Lelystad Airport te drukken. De winkel gaat momenteel pas om 09:00u open.

PH-MAS Partenavia P68C-TC

Er vlogen weer aardig wat fototoestellen door de lucht. En dan bedoelen we uiteraard de vliegtuigen die voor luchtfotografie worden gebruikt. De PH-MAS van Budel was er daar één van. Dit toestel vloog in de buurt en kwam tussendoor een tankstopje maken.

PH-MAS Partenavia P68C-TC

Dan vertrok vandaag eindelijk de PH-DVK. De Pilatus PC-24 was eigenlijk afgelopen dinsdag al van plan om te vertrekken, maar toen weerhield een technisch probleem de aflevervlucht naar Rotterdam – The Hague Airport. Vandaag lukt het wel.

PH-DVK Pilatus PC-24
PH-DVK Pilatus PC-24
PH-DVK Pilatus PC-24
PH-DVK Pilatus PC-24

Een andere bizjet die alweer een aantal dagen op het veld staat is de T7-MSP. Deze Embraer vindt momenteel onderdak bij Zeusch Aviation. Het toestel kwam vandaag korte tijd uit de hangaar om de spieren even los te gooien. Na een tijdje gedraaid te hebben vertrok de kist weer naar binnen.

T7-MSP Embraer EMB 505 Phenom 300
T7-MSP Embraer EMB 505 Phenom 300

Met de PH-OOP werd de afgelopen dagen veelvuldig gevlogen. Dat waren steeds korte testcircuitjes. Er werd druk aan de Waddenheli gesleuteld. Zo ook vandaag. Na afloop werd het toestel afgetankt waardoor wij denken dat de PH-OOP weer inzetbaar is.

PH-OOP Airbus Helicopters H145
PH-OOP Airbus Helicopters H145

Met de Robinson R44 Raven II F-GVPH werd ook weer druk gevlogen. De heli staat in de hangaar bij HeliCentre. Het lijkt erop of dit een helikopter is met hoogtevrees. Het toestel vertrekt steeds voor oefeningen naar het laagvlieggebied in het zuiden van de CTR.

F-GVPH Robinson R44 Raven II

Bij de AIS Flight Academy is men aan de slag gegaan met de PH-SAC. Nadat de PH-SAE Piper PA-44-180 Seminole weer luchtwaardig is gemaakt is het nu de beurt aan de PH-SAC. Deze Piper PA-28R-201 Arrow III komt, net als de PH-SAE, uit de voormalige boedel van de vliegschool Stella Aviation. Er is een tijdje niet met de PH-SAC gevlogen. Vandaag werd er even mee proefgedraaid aan het begin van baan 23.

PH-SAC Piper PA-28R-201 Arrow III

De Beech C90A King Air van Zeusch Aviation vertrok voor een binnenlands vluchtje naar Texel. Daar werden wat circuits geoefend alvorens een full-stop te maken. Later in de middag kwam deze turboprop weer retour.

PH-ZBZ Beech C90A King Air

De kersverse PH-VFE wordt al meteen flink ingezet in het schema bij de Vliegclub Flevo. De Piper PA-28-161 Warrior III makte diverse vluchten vandaag.

PH-VFE Piper PA-28-161 Warrior III

Tot slot nog een collage van een aantal lokale toestellen;

Geef een reactie