D-ESAK Tecnam P2010 Mk.II op Lelystad Airport

D-ESAK Tecnam P2010 Mk.II

Lelystad Airport, 19 november 2021 – De Tecnam P2010 Mk.II is een vierpersoons sportvliegtuig dat inmiddels goed zijn weg naar de Europese klanten weet te vinden. In Nederland staan inmiddels al vier P2010 Mk.II’s ingeschreven (PH-BAR, PH-COB, PH-GLD en PH-LLT), naast twee oudere modellen (PH-BAJ en PH-FVR).

De D-ESAK Tecnam P2010 Mk.II on short final

Op Lelystad Airport werden we verrast door een nachtstop van de – paar maanden oude – D-ESAK (c/n 140 en bouwjaar 2021). Het toestel lijkt thuis te horen in Zuid-Duitsland, op Leutkirch-Unterzeil (EDNL). Deze dag ging deze P2010 Mk.II op Lelystad Airport “unter zeil” na een vlucht vanuit het Franse Calais–Dunkerque Airport (LFAC).

Op het Delta Platform werd de nacht doorgebracht door de D-ESAK Tecnam P2010 Mk.II

Bij het taxiën na de landing van de D-ESAK startte achter het toestel de PH-GLD. Dit is ook een Tecnam P2010 Mk.II. Dit toestel met c/n 135 hoort thuis op Lelystad Airport. We konden beide Tecnams in één beeld vangen!

De D-ESAK en daarachter de PH-GLD, twee Tecnam P2010 Mk.II’s in één beeld

2 gedachten over “D-ESAK Tecnam P2010 Mk.II op Lelystad Airport

  1. Fliegender Maiskolben: Der Propeller sitzt nicht in der Spitze, sondern ganz hinten im Heck, der Antrieb ist nicht etwa eine Turbine, sondern ein Zwölfzylinder: die Celera 500L des amerikanischen Unternehmens Otto Aviation bricht mit zahlreichen Konventionen in der Aviatik. Doch die Aerodynamik der Maschine sowie die Antriebstechnik sollen so effizient sein, dass bis zu 80 Prozent Treibstoff gegenüber bisherigen Geschäftsreiseflugzeugen ähnlicher Grösse eingespart werden können. Zum Bericht

Laat een reactie achter bij Berend Jan FloorReactie annuleren