De nieuwe kleuren van de F-HCTV Dassault Falcon 7X voor Astonjet

F-HCTV Dassault Falcon 7X

Lelystad Airport, 9 december 2021 – Vandaag rolde de F-HCTV Dassault Falcon 7X in zijn nieuwe kleurenschema uit de spuithal van Satys. Op 11 november 2021 was het toestel daar naar binnen gegaan en in de afgelopen weken is de Falcon voorzien van de huiskleuren van de huidige eigenaar Astonjet uit Frankrijk.

De F-HCTV Dassault Falcon 7X in de spuithal van Satys, klaar om naar buiten geduwd te worden

De Falcon is er mooi van opgeknapt. Zo staat de registratie nu natuurlijk niet meer op een sticker, maar is er netjes in kleur op de motorgondels aangebracht.

Zo zag de F-HCTV Dassault Falcon 7X er bij aankomst nog uit

De F-HCTV is een Dassault Falcon 7X met constructienummer 46. Deze bizjet is gebouwd in 2009. In dat jaar ging deze kist vliegen met de testregistratie F-WWVR. Vervolgens ging het toestel aan de slag bij Planair Enterprises als VQ-BAA. Dat duurde tot 18 juni 2018. Toen werd deze Falcon aangekocht door Jetcraft Global en ging vliegen voor Planet Nine Private Air als N19NE.

De F-HCTV Dassault Falcon 7X wordt behoedzaam naar buiten gereden

Sinds oktober 2021 gaat deze bizjet als F-HCTV door het leven. Dit toestel is daarmee bij Astonjet ook gelijk de grootse in de vloot.

Het logo van Astonjet in de staart van de F-HCTV

Het toestel staat formeel nog op naam van Dassault Aviation. We denken daardoor dat de kist nog niet volledig aan Astonjet is afgeleverd. Te meer omdat het de bedoeling is dat pas per mei 2022 de F-HCTV vanaf Le Bourget beschikbaar komt voor chartervluchten bij het Astonjet. Naast een nieuw likje verf aan de buitenkant komt er ook nog een nieuw interieur in het toestel.

F-HCTV Dassault Falcon 7X

Stuivers

Vandaag was het weer stuivertje wisselen in de hangaar van Satys. De F-HCTV kon naar buiten en gelijk werd de OK-VPI naar binnen gereden. Weer een flinke privéjet waar de medewerkers van Satys mee aan de slag mogen! Deze Gulfstream G550 stond al sinds afgelopen zondag op het Delta-platform op zijn beurt te wachten. Vanaf vandaag is dit toestel aan de beurt. Na de wisseling werd de F-HCTV op de oprit van de spuithal gezet. Aan de airside natuurlijk, dat wel.

De OK-VPI Gulfstream G550 wordt opgehaald
De OK-VPI Gulfstream G550 in de spuithal, het werk kan weer beginnen

Geef een reactie