Lelystad Airport, 20 april 2022 – Bij de vliegtuigspuiterij van Satys op Lelystad Airport waren de werkzaamheden gereed aan de LX-LMS. De Falcon 7X is in de afgelopen weken voorzien van een deugdelijk kleurenschema met een zakelijke uitstraling, “a distinguished plane in a business suit”. 🙂 Dit kist was bij aankomst op 24 maart 2022 grijs/rood en is nu wit/blauw.
In een stralend voorjaarszonnetje werd de kist naar buiten gereden. Een laatste inspectie werd door Satys gedaan en vervolgens werd het toestel naar het Delta-apron gesleept.
Het was even voorzichtig manoeuvreren met de dure bizjet op het platform. Er was namelijk niet zoveel ruimte omdat ook de OE-GGM Cessna 680A Citation Latitude daar geparkeerd stond. Die kist was eerder in de ochtend vanaf Schiphol op Lelystad Airport geland.
De LX-LMS stamt uit 2016 en draagt constructienummer 278. De vorige registraties van deze kist waren N622YM, N421HU en als eerste de testregistratie F-WWUB.
Sinds december 2021 wordt deze Falcon als LX-LMS gevlogen voor de eigenaar door de Flying Group. De thuisbasis van het toestel is Kortrijk-Wevelgem. Deze LX-LMS is de vervanger van de OO-LMS, een Dassault Falcon 900LX (c/n 285). Dat toestel is inmiddels verkocht en uitgeschreven.
Na het afkoppelen van de vliegtuigtrekker van Satys werd de LX-LMS gereed gemaakt voor een vlucht naar Genève. Daar zal het toestel verder aangepast worden aan de wensen van de huidige eigenaar. In Zwitserland moeten in elk geval de vleugels nog gespoten worden. Dat was door Satys niet afgemaakt.
Er werd bijgetankt en uiteindelijk kon deze grote bizjet in de middag voor het eerst in zijn nieuwe kleurenschema het luchtruim kiezen. En bij Satys zijn ze klaar voor de volgende klus. Die zal vast niet lang op zich laten wachten!