Genk Zwartberg, 2 juli 2022 – De Nederlandse Mudry CAP-10B PH-CPT is kortgeleden voorzien van een nieuw kleurenschema. Dit aerobatictoestel vloog voorheen met een rood-wit-groene striping die nog sterk deed denken aan de voormalige Italiaanse identiteit van het kistje.
Dit toestel met constructienummer 251 vloog tot eind 2018 in Italië als I-IZAJ. Het bouwjaar van deze CAP 10B is 1990, al staat in het luchtvaartregister van ILT dat dit 1992 zou zijn. Destijds is deze CAP 10B op Lelystad Airport door Air Waterland voorzien van een Nederlands kenmerk. Sinds 25 april 2019 gaat deze tweezitter door het leven als PH-CPT.
De PH-CPT verblijft doorgaans op Genk Zwartberg of Maastricht Aachen Airport. In de periode van 2 mei 2022 en 25 juni 2022 is er niet met het toestel gevlogen. In die periode is naar ons idee tevens het nieuwe kleurenschema aangebracht.
We troffen de PH-CPT tijdens de Fly-In op Genk Zwartberg. Het kistje stond daar in de rij tussen de bezoekende toestellen. Met de PH-CPT werden tevens gedurende de dag twee aerobatic-demo’s boven het veld gegeven.
6 gedachten over “PH-CPT Mudry CAP 10B in nieuwe kleuren”
Co-owner speaking 😀
Klopt allemaal. Overigens is de CPT een CAP 10C wegens nieuwe “C” vleugel (circa 2008). Al hebben de Italiaanse eigenaars niet de moeite genomen de type aanduiding op de staart aan te passen, vandaar wellicht de verwarring.
De cockpit is vorig jaar ook al onder handen genomen met nieuwe digitale horizon, motormanagementsysteem en ADSB-out. Nu dus de nieuwe verf, overigens is de kist ook helemaal opnieuw bespannen.
Zwartberg is de nieuwe standplaats van de CPT. Maastricht is te duur qua landingsrechten en brandstofprijzen.
Ik heb nog een hele serie foto’s van het bespannen en spuiten, mocht je interesse hebben.
Groet,
Bart
Bart, show de metamorfose in Hilversum?
Ik zag hem op 7 oktober jongstleden op vliegveld Oostwold, Groningen.
Fijn dat je een hobby hebt maar waarom moet daar een hele regio last van hebben?
Bell’aereo, é per caso in vendita?
Overlast geeft het ding nog net zoveel.