LX-YES Beech B200GT Super King Air 250 op Lelystad Airport

LX-YES Beech B200GT King Air 250

Lelystad Airport, 9 februari 2023 – Geheel wit, maar niet minder leuk was de LX-YES als bezoeker op Lelystad Airport. Deze Beech B200GT Super King Air 250 is gebouwd in 2021. Het constructienummer is BY-391 en het toestel is indertijd vers vanaf de fabriek afgeleverd aan Luxaviation. Het toestel hoort thuis op Luxemburg (ELLX). Daar kwam de LX-YES ook vandaan vandaag. Deze twin gebruikt het callsign LXA2F en vliegt regelmatig naar de omliggende Europese landen. Na de landing op Lelystad Airport werd de LX-YES op het Delta-platform geparkeerd.

LX-YES Beech B200GT King Air 250

King Air 250

Deze uitvoering van de Super King Air wordt aangeduid als B200GT. De marketingnaam van dit model is King Air 250. Deze King Air is standaard uitgerust met een digitale Collins Aerospace Pro Line Fusion avionics suite. Om al die informatie kwijt te kunnen zijn er drie 14 inch beeldschermen in de cockpit aanwezig.

Bij de LX-YES staat onder de cockpit “Kingair 250”

De LX-YES met c/n BY-391 is één van de laatst gebouwde Beech B200GT Super King Air 250. Vanaf constructienummer BY-392 is men de Beech B260 gaan produceren (met als voornaamste verschil een verbeterde autothrottle en weerradar). Hierna zijn nog slechts drie B200GT’s geproduceerd.

LX-YES Beech B200GT King Air 250

Yes, yes, yes…

De registratie LX-YES is al vaker in Luxembourg aan een vliegtuig toegekend geweest. Zo hebben we het volgende rijtje (van nieuw naar oud) kunnen achterhalen:

  • LX-YES Beech B200GT Super King Air 250 c/n BY-391
  • LX-YES Cirrus SR22T GTS Platinum c/n 1246 (ex N246GR, to HB-KKM)
  • LX-YES Cirrus SR22T GTS c/n 3528 (ex N158CK, to D-EITB)
  • LX-YES Piper PA-34-200T Seneca II c/n 347970427 (ex N2967X, to D-GLAD)
  • LX-YES Cessna T210L Turbo Centurion c/n 21060012 (ex N210ES, to F-GHMS)

Geef een reactie