Registratie: F-AZSB, nu OE-EFB
Type: North American P-51D-30NA Mustang
Constructienummer: 122-40967
Bouwjaar: 1945
Eigenaar: Flying Bulls
Locatie: Kestenholz 23 augustus 2009, La Ferté Alais, mei 2010, juni 2014
Bijzonderheden: De Mustang van deze maandag had als militair USAAF serial 44-74427. Op 8 november 1950 ging het toestel over naar de Royal Canadian Air Force als RCAF 9592. De Mustang bleef daar vervolgens tot 15 oktober 1959 in dienst. Hierna brak het civiele tijdperk aan voor deze P-51D. De eerste registratie was N9148R op 6 januari 1960. Deze werd op 26 januari 1962 alweer gewijzigd in N2252D.
In 1962 werd het toestel ook omgebouwd tot een Cavalier Executive Mustang. Dit werd gedaan door Cavalier. Hierbij werd het toestel geheel gestript en ontdaan van alle militaire apparatuur. Er kwam een tweede zitplaats in en er werden nieuwe instrumenten ingebouwd. Aan de binnenkant kwam een luxe lederen interieur, een bagageruimte en het toestel kreeg een civiel kleurenschema. Er waren indertijd vijf opties, Cavalier 750, 1200, 1500, 2000 en 2500. Dit is voor de aanduiding van het vliegbereik in nautische mijlen. Vanaf de Cavalier 2000 werd het toestel dan uitgerust met extra tiptanks. Er zijn zo’n twintig toestellen op deze manier geüpgraded.
In de jaren die volgende is deze Mustang diverse keren van eigenaar gewisseld. De meest beroemde eigenaar was van 1962 tot 1967 Bob A. Hoover. Deze vermaarde demo-piloot vloog met het toestel in de bekende gele kleur tijdens vliegshows.
Ook kwam er de nodige tegenslag op pad van het toestel. Zo maakte het toestel op 20 januari 1965 tijdens een motorstoring tijdens een vliegshow bij Myrtle Beach een harde landing voor de baan. In juli 1965 was de kist gelukkig alweer gerepareerd.
Op 9 augustus 1970 raakte de N2251D zwaar beschadigd op Oshkosh toe twee zuurstofflessen in het toestel ontploften. Ook nu werd de Mustang weer gerepareerd, hierbij werden onderdelen gebruikt van de 44-74435.
In 1978 kreeg de P-51D de naam “Miss Coronado” aangemeten, vanaf 18 augustus 1994 werd dat “Nooky Booky IV”. Die naam droeg de Mustang van de 357th Fighter Group gevlogen door de 18,5-kill ace Maj Leonard ‘Kit’ Carson.
Per 17 mei 2000 kwam deze warbird naar Europa als F-AZSB. Het toestel kwam op naam te staan van JCB Aviation uit Nimes. Vanaf 2004 verhuisde de Mustang naar La Ferté Alais en in 2011 naar Melun-Villaroche.
Sinds mei 2021 maakt de F-AZSB deel uit van de imposante warbirdcollectie van de Flying Bulls op Salzburg. Zeer recent werd de Mustang ingeschreven als OE-EFB in Oostenrijk.