Registratie: N51KB
Type: North American P-51D-25NA Mustang
Constructienummer: 122-40549
Bouwjaar: 1945
Eigenaar: Mustang Pilots LLC.
Locatie: Oshkosh, juli 2011, 2022, 2024
Bijzonderheden: Dit is een Mustang met een spannend verhaal. In 1945 kwam deze P-51D in dienst bij de USAAF als 44-74009. Na de oprichting van de USAF werd de P-51D voortaan als F-51D aangeduid. Dat gold ook voor de 44-74009. Tot 11 januari 1951 bleef het toestel in dienst om vervolgens bij de Royal Canadian Air Force aan de slag te gaan als 9275. Dit dienstverband zou tot 17 september 1957 duren.
Op een namiddag in 1958 vlogen er elf ongeregistreerde voormalige RCAF Mustangs naar Hancock Field in Syracuse, New York. De toestellen werden keurig op een rijtje geparkeerd en wilden bijtanken om daarna door te vliegen richting Cuba. Op dat moment waren de betrekkingen met Cuba nog normaal. Alleen de nodige internationale bureaucratie hield de toestellen aan de grond.
Uiteindelijk ging de ‘Cuba-deal’ die James Defuria en Fred Ritts van Intercontinental Airways wilden sluiten niet door. De geplande registratie N6323T is dan ook niet gebruikt.
De 44-74009 bleef een aantal jaar aan de ketting liggen, want het U.S. State Department was tegen de verkoop naar Cuba en nam het toestel in beslag. Pas in 1960 vertrok de Mustang weer en op 1 mei 1960 werd het de N998C. In de jaren die volgden zouden diverse eigenaren de revue passeren. Als naam werd in 1973 ‘Miss Kat Brat’ op de neus gespeld.
Vanaf 17 september 2001 werd de registratie N51KB gebruikt. Vanaf 1973 wordt de naam ‘Ain’t Misbehavin’ gebruikt. De huidige eigenaar is Mustang Pilots LLC.