PH-GCD is de derde Cirrus in de vloot van CirruShare op Lelystad

PH-GCD Cirrus SR20 G3 GTS

Lelystad Airport, 8 november 2024 – CirruShare B.V. op Lelystad Airport op deze dag een derde Cirrus SR20 in ontvangst genomen. Het toestel, de PH-GCD, is een Cirrus SR20 G3 GTS uit 2014 met constructienummer 2269. Tegen het invallen van de duisternis, op deze toch al grijze dag, landde de kersverse aanwinst na een IFR-vlucht vanaf de dealer op Groningen Airport Eelde op haar nieuwe thuisbasis in de Flevopolder.

N263CD Cirrus SR20 van CirruShare (Lelystad, 12 augustus 2021)

Al twintig jaar vliegt CirruShare met een aantal aandeelhouders met twee identieke Amerikaans geregistreerde Cirrus SR20’s vanaf Lelystad Airport. Dit zijn de N263CD [1308] en N264CD [1309]. Deze SR20’s van de eerste generatie zijn, net als de PH-GCD, IFR-uitgevoerd. CirruShare heeft een mooie hangaarruimte aan het Foxtrot-platform.

N264CD Cirrus SR20 van CirruShare (Lelystad, 7 april 2019)

De ‘nieuwe’ SR20 is van een iets nieuwere generatie, G3. Inmiddels is Cirrus al bij generatie zeven aangekomen bij hun SR20/SR22 modellen. De PH-GCD is op 4 november 2024 ingeschreven in het Nederlandse luchtvaartuigregister en vloog hiervoor in Oostenrijk als OE-DAC en stond op Wiener Neustadt. Daarvoor had het toestel de Duitse registratie D-ESHI. In 2014 werd de Cirrus als N502HJ uit de fabriek in Duluth (Minnesota) naar Europa gevlogen.

PH-GCD Cirrus SR20 G3 GTS

Recentelijk stond deze Cirrus, met zijn 200 pk (147 kW) sterke Continental IO-360-ES en met slechts 360 vlieguren in het logboek, te koop voor de vraagprijs van € 385.000,00. Het toestel kan er weer even tegenaan, want het Cirrus Airframe Parachute System (CAPS) is net in augustus 2024 vernieuwd. Dit dure veiligheidsonderdeel moet bij een Cirrus iedere tien jaar vervangen worden.

Een gedachte over “PH-GCD is de derde Cirrus in de vloot van CirruShare op Lelystad

Geef een reactie