Registratie: N551J
Type: North American P-51D-30NA Mustang
Constructienummer: 122-40770
Bouwjaar: 1945
Eigenaar: Jack Roush
Locatie: Oshkosh, juli 2015 en 2017
Bijzonderheden: In 1945 kwam deze Mustang met het serienummer 44-74230 in dienst bij de USAAF. Per 18 september 1947 ging het toestel automatisch over naar de toen opgerichte United States Air Force (USAF). Vanwege de herbenaming binnen de USAF werd de Mustang vanaf 1948 als F-51D aangeduid. Bekend is dat het toestel na de Tweede Wereldoorlog nog bij de Arkansas (154th FS als ‘Here Goes Nuttin’) en Illinois Air National Guard (169th FS) heeft gevlogen. Dit toestel had vijf markeringen van Japanse overwinningen onder de canopy staan.
De eerste civiele registratie werd in 1958 N5466V. Kort daarop, op 13 februari 1959, raakte de Mustang beschadigd bij een landingsincident. Vervolgens raakte het toestel beschadigd op 29 oktober 1967.
Restauratie werd gestart op 18 maart 1973 en het toestel werd als ‘No Name Dame’ weer luchtwaardig gemaakt. Een tweede restauratie vond plaats tussen 1998 en 2003. De eerste vlucht na die restauratie vond plaats op 5 augustus 2003. Toen kreeg de P-51D de naam ‘Glamorous Glenn III’ en de nieuwe registratie N51CY.
De huidige registratie N551J kreeg deze Mustang op 29 september 2005. Toen werd ook de huidige naam ‘Gentleman Jim’ aangemeten. Dit is ter ere van Captain Jim Browning van de 357th Fighter Group. Deze piloot heeft zeven luchtoverwinningen op zijn naam staan en is gedecoreerd met drie Distinguished Flying Crosses, het Purple Heart, acht Air Medals en het Franse Croix de Guerre. Browning kwam op 9 februari 1945 om het leven toen hij tijdens een dogfight in de lucht op een Messerschmitt Me 262 botste.