
Almere, 20 januari 2025 – Blue Monday is een term die in 2005 werd bedacht door de Britse psycholoog Cliff Arnall. Hij stelde dat de derde maandag van januari – vandaag dus – de meest deprimerende dag van het jaar zou zijn. Dit baseerde hij op een formule die rekening hield met factoren zoals het weer, schulden, tijd sinds Kerstmis, mislukte goede voornemens en lage motivatieniveaus.
Marketingstunt
De term werd echter al snel bekritiseerd als pseudowetenschap en een marketingstunt. Het idee achter Blue Monday was namelijk in opdracht van een PR-bureau bedacht om reizen te promoten. Ondanks de kritiek is Blue Monday een populair begrip geworden en wordt het jaarlijks door veel media en bedrijven aangegrepen om aandacht te trekken en producten te promoten.
Beter idee
Wij bij AirOnline.nl hebben een beter idee en gebruiken de ‘Blue Monday’ om de blauwe vliegtuigen te promoten. Vandaar hieronder een collage aan toestellen die (overwegend) blauw zijn. Wie Oshkosh kent ziet dat alle foto’s daar gemaakt zijn en wel in juli 2024. Have a nice (Blue Mon)Day!
2 gedachten over “Blue Monday ter promotie van blauwe vliegtuigen!”
I wasn’t depressed at all until I read this…..
Dit is nog eens omdenken 💋